Наближення до європейських стандартів обслуговування

У Великій Димерці офіційно відкрився ЦНАП

Офіційне відкриття Центру надання адміністративних послуг – знакова річ, своєрідний маркер. Маркер того, чи дотримується громада усіх принципів і стандартів проведення децентралізації.

Фактично це ще один квиточок, що засвідчує: ми у тому потягу, у даному випадку – Великодимерська територіальна громада, котрий наближається до Європи. До тієї Європи, звідки до нас йде все сучасне, прогресивне, красиве. До тієї Європи, де у центрі всіх економічних, громадських, цивільно-правових, соціальних відносин стоїть людина. До тієї Європи, у якої треба вчитись і переймати все найкраще.

Абревіатура ЦНАП прийшла до нас практично одночасно із початком децентралізації, і означає одне – надання людині максимум адміністративних послуг в одному місці, і надання їх максимально професійно та швидко, з максимальною повагою до людини. Ці стандарти в Україні допомагає впроваджувати програма «U-Lead з Європою». Власне, вони й були розроблені U-Lead.

  • Ми до цього дня, коли офіційно відкриваємо ЦНАП, йшли досить довго, - сказав голова громади Анатолій Бочкарьов. – Але ми подолали цей шлях успішно, і сьогодні надзвичайно важливий і головне - потрібний нашим людям елемент децентралізації починає працювати повноцінно. З чим я всіх нас і вітаю.

Привітати Велику Димерку з відкриттям важливої структури прибули представники Броварської райдержадміністрації та гостя з Київської облдержадміністрації, начальник департаменту економіки та цифровізації Наталя Погребна.

  • Це знакова подія. Завжди радію, коли на мапі Київської області з’являється ще один сучасний ЦНАП. Це індикатор успішності громади. У вас команда молода, тож, я переконана, впорається з будь-якими викликами. І той індикатор, про який я згадала, буде потужним і постійно позитивним, - наголосила пані Наталя.

  • Організація роботи ЦНАПу є основною вимогою щодо децентралізації. Ми її виконали, і навіть більше. Бо у нас надаються більше послуг, ніж передбачено мінімальним пакетом. І я хочу ще раз зауважити на тому, що команда ЦНАПу – це напевно головне обличчя нашої громади, оскільки його працівники першими зустрічають громадян. І від них перших складатиметься враження про роботу управлінського апарату громади, - сказав на відкритті заступник селищного голови Олександр Куценко.

Вітальне слово також сказала секретар селищної ради Антоніна Сидоренко та разом із секретарем виконкому Юлією Москаленко вручили Центру невеликі подарунки. Як і від РДА, і від КОДА. Селищний голова подарував ЦНАПУ велику фотографію церкви у Великій Димерці та вишитий рушник.

Стрічку за традицією перерізали. Проте у тестовому режимі ЦНАП , розташований у Великій Димерці за адресою вул. Промислова, 28-а, на площі понад 230 квадратних метрів, працює вже протягом року. За цей час розширювався перелік послуг, напрацювався необхідний досвід обслуговування людей працівниками структури, встановлювалося і налаштовувалося обладнання.

На сьогодні великодимерський ЦНАП зможе надавати 173 послуги (за деяким необхідним уточненням). Тут створено 13 робочих місць і 9 віддалених. Чому 9? Бо маємо якраз дев’ять старостинських округів.

ЦНАП, і особливо віддалені робочі місця – це руйнування до щенту одного з міфів противників децентралізації: що, мовляв, бабусям за якоюсь довідочкою доведеться їздити за «три дев’ять земель». Ні, не треба. У великодимерському ЦНАПі, до всього, ще й запрацювала програма «Соціальна громада», про яку трішки згодом.

Під час відкриття селищний голова Анатолій Бочкарьов згадав і подякував Людмилі Пшеничній. Це вона розпочинала роботу над становлення ЦНАПу і дуже багато зробила, аби воно йшло за стандартами, і він динамічно набирав обертів.

Нині ЦНАП очолює 29-річна Аліна Плющ. Ми здійснюємо коротеньку екскурсію територією Центру, а потім говоримо про день нинішній ЦНАПу і трішки про завтрашній.

Робота з паспортами буде, але трішечки згодом

На сьогодні це одна з найбільш затребуваних послуг. Про це свідчить реакція мешканців громади у соціальних мережах. Аліна Плющ пояснює: зроблено все необхідне, отримане і встановлене все потрібне обладнання, організоване робоче місце для виконання цієї функції. Справа залишилась за зовсім маленьким, але надзвичайно важливим – отримати відповідний дозвіл. Заявка подана, але час її виконання від великодимерського ЦНАПу не залежить, то функція державних органів.

На момент відкриття зазначалося, що за тижнів два такий дозвіл надійде.

  • Так, і тоді ми зможемо оформлювати, видавати внутрішні та закордонні паспорти, ID-картки. Ми до цієї роботи готові повністю, - каже керівник ЦНАПу.
  • Пані Аліна, давайте перерахуємо основні послуги, котрі надаються у вас в Центрі.
  • Звісно, перераховувати всі 173 послуги ми не будемо. З ними можна ознайомитися, як і з іншою інформацією, на сайті Великодимерської селищної ради (vdsr.gov.ua - авт.) у спеціальному розділі, який так і називається ЦНАП.

Тож я коротко назву лише головні послуги, хоча для нас і немає головних і другорядних. Про питання паспортів я вже сказала. Далі - найсуттєвіші:

- реєстрація місця проживання;

- реєстрація шлюбів, народжень, смертей;

- реєстрація бізнесу. Це стосується як фізичних, так і юридичних осіб;

- реєстрація нових, наголошую – нових транспортних засобів та видача відповідних документів, номерних знаків, видача нового посвідчення водія замість втраченого чи викраденого (без складання іспитів);

- оформлення субсидій;

- широкий спектр земельних питань, в тім числі і питання сплати земельного податку;

- всі інші соціальні послуги. Тут дуже великий перелік. Зокрема, і оформлення «пакета малюка» тощо.

Окремо хочу звернути увагу, що у нас вже укладені відповідні угоди і двічі на місяць приїздитимуть і надаватимуть необхідні консультації фахівці з Пенсійного Фонду та Центру зайнятості. Про день їхнього приїзду до Великої Димерки можна буде дізнатися знову ж таки із сайту. Звертаюсь – стежте за сайтом. Чи допомагайте це робити тим, хто не в змозі самостійно отримувати звідти інформацію.

  • Можна трішки детальніше про програму «Соціальна громада».
  • Так, це надзвичайно важливо. Ця програма вже запроваджена, і вона дуже зручна для мешканців нашої громади, адже всі соціальні послуги можна оформляти на місці, нікуди зі свого населеного пункту не виїжджаючи. Людина приходить до нас у віддалене робоче місце. Працівник приймає документи і відправляє їх електронним способом до відповідного спеціаліста, і клієнт згодом отримує результат, отримує на місці.

Щодо «Соціальної громади», то всі працівники на місцях визначені як юзери. А є ще суперюзер – людина, котра отримані документи обробляє, перевіряє, і відправляє в разі необхідності до належного спеціаліста. Тобто, є одна відповідальна особа.

  • Який робочий режим Центру?
  • Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» Центр має працювати не менше 42 години на тиждень. Ми працюємо щоденно з 8-ї до 17-ї години. Спеціалісти починають приймати громадян з 9-ї години. Крім цього, є два важливі уточнення. Раз на тиждень ЦНАП має працювати до 8-ї години вечора. У нас цей день – понеділок. Спеціалісти починають обслуговувати людей, як і в будь-який інший день, з 9-ї ранку. Спеціаліст з паспортних питань та з питань реєстрації транспортних засобів, видачі посвідчень водія працюватимуть також і в суботу.
  • Якою була співпраця з підготовки до початку роботи Центру з програмою «U-Lead з Європою»?
  • Ми, по-перше, дуже вдячні U-Lead. Їхню участь у становленні нашого ЦНАПу переоцінити важко. Все, що ви бачите тут, в тім числі й обладнання, комп’ютерне забезпечення, меблі – це завдяки U-Lead. У нас дотримані всі стандарти цієї програми для таких центрів. Є в тім числі і дитячий куточок. І, як показав майже річний досвід у режимі тестування, він дуже популярний. Дітки тут із задоволенням проводять час, коли дорослі перебувають на прийомі у спеціаліста.

Крім матеріально-технічного забезпечення, U-Lead надавав методологічну допомогу, постійно проводив навчання, семінари. Це, звісно, є дуже цінним.

Щоб закінчити про те, що тут все зроблено для максимальної зручності громадян, варто сказати, що у нас встановлений банкомат. Це дозволяє сплачувати різні послуги, не виходячи за межі Центру. Комісія невисока.

  • Робота ЦНАПу – це постійна робота з людьми, що не є часом легкою прогулянкою. Чи проводили для ваших працівників якісь навчання чи семінари на тему стресостійкості?
  • Так, і це дуже важливо. Але хочу наголосити ось на чому. Рік ми вже працюємо, цифра щоденного прийому тут і у віддалених робочих місцях доходить до 200 осіб на день. Люди приходять, ви розумієте, абсолютно різні. Потрібні різні підходи. Але за цей період ми не отримали жодного, я підкреслю – жодного, нарікання на роботу наших спеціалістів.

Ми взяли високу планку обслуговування наших клієнтів. Ми ні в якому разі не опускаємося нижче цієї планки. І так буде й надалі.

«Наше досьє»

Аліна Плющ, 29 років.

Народилася у Великій Димерці. Після закінчення школи закінчила Академію праці і соціальних відносин.

Працювала два роки секретарем судових засідань у Броварському міськрайонному суді. Після цього прийшла на роботу в юридичний відділ виконкому Великодимерської селищної ради головним спеціалістом.

Із червня 2021 року виконує обов’язки начальника відділу з організації надання адміністративних послуг, керівник ЦНАПу.

Заміжня. Виховує сина.

Актуальні новини
24.09.2021 10:37
Щодо субсидії - інформує Мінсоцполітики
Куди звертатись для призначення субсидії Особа, яка зареєстрована (проживає) у житловому приміщенні, має звернутися до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації (фактичного…
23.09.2021 10:33
Представили офіцерів громади та передали службові автомобілі
22 вересня біля поліцейської станції, що функціонує на території Великодимерської громади вже третій рік, відбулося урочисте представлення поліцейських офіцерів громади та вручення їм новеньких…
23.09.2021 08:39
Сьогодні 78-а річниця визволення Великої Димерки
Шановні жителі селища Велика Димерка! Цими вересневими днями ми відзначаємо 78-у річницю визволення від нацистських загарбників нашої славної малої Батьківщини – Великої Димерки. Саме 23 вересня…
20.09.2021 15:06
З 1 вересня запроваджено добровільне декларування активів
У рамках проведення широкомасштабної інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян, відповідно до листа Міністерства культури та…